Powerwalk

Klockuret börjar närma sig 10.00 denna torsdagsmorgon.  Motivationen är ungefär lika stor som igår bortsett från att jag är glad för att Rebecca blir utskriven från sjukhuset nästa vecka. Kanske kan hon komma på Juniors dop?

Tur för mig att solen skiner för om två timmar ska jag börja traska upp till Färgelanda. Det är så kul när man inte har någon bil! Speciellt med tanke på att  jag gick dit igår. Varför kunde dem inte lagt besöken på vårdcentralen på samma dag?  Nej vi tar samma tid två dagar i rad istället... Men man kan ju alltid vända på det och se det som att jag är nyttig som får motion. Dessvärre är jag lite orolig att jag får rota fram paraplyet. Igår var det molnigt men solen kikade allt fram emallanåt, men idag ser det mörkt ut... usch jag vill inte! Tror dessutom att jag börjar få träningsverk efter gårdagen. Jag gick nog iallafall en mil igår.

Får se hur det går idag då. Junior ska ju vaccineras och jag tycker det verkar så otäckt. Den där äckliga sura kärringen kommer till att vara med och jag tycker verkligen inte om henne. En riktig gnällspik är vad hon är. Varför kan det inte finnas mer disktrikskötersker så man iallafall har möjlighet till någon annan. Den där jävla människan får en att känna sig helt värdelös och gör minsta lilla sak till en världsproblem. Det känns ju välfigt tryggt. Eller inte...

Annars lär väl dagen inte bjuda på så mycket spännande. Tänkte städa när jag kommer hem, vilket verkligen behövs, sedan lär jag väl fastna här vid datorn.

Nu ska jag gå och ta en powernap så jag är fulladdad med energi när jag ska upp till den satkärringen igen.
I'll be back.

Kommentarer
Postat av: Amelie

jobbigt me dumma sköterskor! Jag och våran doktor är inte hleler kompisar :(

2009-05-14 @ 18:40:20
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0