Har vi deal?

Fan vad alla ska gnälla på saker och ting. Är det inne att gnälla nu? Man blir knappast possitiv av det. Jag förstår inte hur folk orkar, åh jag blir så trött!

Imorgon är det dop för lillen vilket innebär att jag har en jättekul dag framför mig... städa, skura, putsa och fram med dammvippan. Har iallafall tur med vädret, mulet och trist. Perfekt väder för att vara inne och städa i. Mindre bra väder för att ta en promenad och handla. Jag får väl göra en deal med vädret... det får vara hur grått, regningt och kallt som helst när jag är inne och städar, sedan spricker det upp och blir kalasfint när jag ska gå och handla. Har vi deal?  

Lillskiten vill inte vad jag vill idag. Nej det märkte jag redan imorse. Han vaknade kl 06 och ville ha mat då. Fine tänkte jag och masa mig upp matade honom. Oftast när han har ätit sådär på morgonkvisten vill han ta en powernap i ett par timmar och det passar mig utmärkt eftersom jag inte är sugen på att stå upp  klockan 06. Så när vi var färdiga för att gå och lägga oss vid 07 igen så ville vi inte sova. Nej nej nej... så det tog väl nästan 40 min tror jag innan jag fick han att somna. Gott tänkte jag, nu sover han en bra stund iallafall. Ha, just det. Nu vaknade han och var allt annat än glad och skulle ha mat igen. Suck, kul tänkte jag. Då var det att masa sig upp igen. Har gett honom sin välling nu och pang, han sitter och stensover i mitt knä. Jaja, får väl gå och bädda ned mig i soffan en stund. Det tar på krafterna att städa. Ska jag då orka spela också så är det bra att ha laddat batterierna till max. Så för min del blir det nog att bädda ned mig och glo lite tv, iallafall till Junior vaknar nästa gång. Inte om han sover i 3 - 4 timmar kanske men. :-)

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0