Nu har jag fått nog.

Toker, jag har ju glömt att berätta om helgens stora händelse. Doh!
Johan kom och väckte mig i lördags, vad kan klockan varit - 11 -12 någonting, och säger att vi inte har någon ström. Hoppsan, då blev det fart på mig. Upp ur sängen och springer igenom alla rum för att kolla om strömmen gått i alla rum, vilket dem naturligvis hade gjort. Tidigare när strömmen gått här så har den bara gått i vissa rum av lägenheten, typ datarummet, köket och badrummet men vi har fortfarande ström i sovrummet och vardagsrummet därför ville jag kolla över detta. Sedan kollade vi säkringarna, check! Inga fel där inte. Jag springer ut på gatan och tar numret till securitas som har jouren här på helgerna, det är ju såklart saker och ting händer, och ringer dem. Jag hamnar hos någon snubbe som inte har någon aning om vad jag ska göra. Hm okej? Så jag ber att få numret till Uddevalla. Check! Jag ringer Uddevallas securitas och dem lägger upp ett ärende. Dem hade ingen aning om hur lång tid detta skulle ta. Då kände jag aningen panik eftersom kylen, frysen och allt var strömlöst. Sist securitas skulle hjälpa mig när strömmen hade gått var det inte åtgärdat förän dagen efter så ni kanske förstår varför jag kände lite panik? 
Hur som helst, då var det bara till att vänta. Jag gick en trappa ned till Maggan för att kolla ifall hon hade ström. Inte då. Hon sa att hela huset var strömlöst och hade vart det sedan 08 - 09 någon gång, men det som stör mig är att ingen hade ringt för att försöka åtgärda saken. Lyckligtvis var strömmen tillbaka inom en timma efter jag hade ringt. Eloge till securitas, skäms på mina grannar. 

 That's it. Nu stod jag inte ut mer. Igår åkte min kära dator in på behandling efter en lång tids sjukdom. Jag hoppas den blir bra igen. Det värkte verkligen i mig när jag såg att dem bar iväg med den på Inet, men det är nog bäst för oss båda. Jag klarade inte av att den inte fungerade som den skulle. Kul att den bara stängde av sig när den kände för det. Mindre kul om den stängde av sig när man höll på med något viktigt och inget sparades. Nej, detta blir bäst för oss båda. Förhoppningsvis blir den klar denna veckan. Pigg och kry igen. Under tiden lånar jag Johans brors dator eftersom han ändå är i fjällen denna veckan. Gottegris. Lite avundsjuk är man men blåmärkena klarar jag mig utan. Fast å andra sidan går väl blåmärken och fjällen lite hand i hand. :-) 

Nu verkar det vara raid på gång i WoW. Bäst att engagera sig i det. Får passa på att spela när lillen sover. 
God kväll! 
Kram  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0