Lördag <--> söndag?

Okej, lördag idag. Kan man inte tro. Idag har det varit en pissig och seg dag, vilket vanligtvis brukar vara söndagens roll, därför bävar jag lite inför morgondagen. Kommer det alltså vara söndag x 2 denna veckan? Det vill jag verkligen inte. Jag hoppas därför att söndagen blir som en lördag så dem har bytat roller, fast bara för den här veckan. Låt det inte bli en vana! Ge tillbaka min lördag!

Nu har jag precis matat lillen och satte mig igen vid datorn, vet inte vad jag annars ska göra. Är visserligen grymt hungrig så jag överväger starkt om jag ska äta något. Är så galet sugen på hamburgare från MAX. Men då kommer den stora frågan - är det värt att åka 3 mil för att äta en hamburgare eller två för att sedan åka 3 mil hem igen. Frågan är om jag orkar köra så långt. Känner mig så seg och tråkig, men å andra sidan kommer jag ut och får luft samtidigt som jag får mig en mumsig hamburgare. Och jag som skulle dra ned på snabbmat, godis etc. Det här får övervägas. Det är ju iallafall lördag, enligt kalendern åtminstonde.

Intressant. Köpte en Fanta igår som jag inte hade smakat innan, Fanta World Pineapple. Jag tänkte göra ett utlåtande om denna dryck.
Jag tycker den var god. Den är nog jättegod att grogga med, det är ju en fördel om man gillar ananas eftersom den bara smakar ananas :p. Men som vanlig dricka att dricka så här rakt upp och ned tycker jag nog att den är lite för söt. Trodde den nästan skulle vara sur så där blev jag lite överraskad. Mitt nästa projekt -  ananasgrogg.

Var även nere i stan igår, det var ju klubbdag på Vero Moda, och köpte mig en söt liten tröja. Jag skulle vilja säga att det är en vår/sommartröja så nu får gärna solen titta fram lite mer. Nu är jag så trött på detta blöta slasket. Men jag tycker att man märker en tydlig förbättring vad det gäller dagarna. Det är ljusare i nästan två timmar mer nu än vad det var för ett tag sedan. Det tar sig, sakta med säkert. Det är väl ändå ett vårtecken?

Haha, nu har lillen fått hicka. Det låter så sött, men jag vet själv hur det är. Man känner sig inte så jävla söt när man har hicka. Man vill bara bli av med den fort som fan för det är inte roligt. :p

Och så är det drygt en timma kvar till melodifestivalen börjar. Vad tror vi om den?
Hm bra fråga, jag har inte hört alla bidrag så jag har väl inte full rättighet att yttra mig om vem som är bäst, men jag tror att Måns skulle göra att vi har en chans i den stora Eurovision. Dessutom tycker jag att hans låt är bra så det gör inget om han vinner.

Fan, en timma kvar... då ligger min hamburgare pyrt till om det blir någon sådan. Fast å andra sidan behöver jag inte sitta bänkad kl 20.00. Bara jag får se vem som vinner är jag nöjd. En snabbrepris på alla låtar vore ju kul också. :-)

Och Amelie, jag ska svara på din kommentar så fort jag kommer på hur man gör. Man får inte ha bråttom när det gäller mig. ;-)

Ha en trevlig lördagskväll.

Kram

Kommentarer
Postat av: Amelie

Gummsegums =) Du svarar på mina kommentarer genom att gå in på min blogg och kommentera :) Pussgurka. Hur blir det i veckan? Tror ni att ni kommer ner till helgen? Puss

2009-03-21 @ 11:29:03
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0