Trötter

Fredag morgon.
Sitter här i pyjamasen och är på väg att piggna till. Vissa gånger tar det längre tid än andra om man säger så. Är visserligen grymt trött så jag skulle nog inte ha några problem att somna om men eftersom jag ska iväg om en liten stund så mår jag nog bäst av att inte gå och lägga mig igen. Risken är att om jag lägger mig och somnar om så blir jag ännu tröttare när klockan ringer och då måste jag stå upp. Lite frukost i magen kanske gör att man piggnar till?
Det finns iallafall en som är grymt morgonpigg,  japp lilla Junior. Han vaknade väl runt 07.30 och då skulle han ha mat, gärna nyss, tålamod - vad är det? Då var det bara att skynda sig upp och blanda ihop vällingen så jag fick tyst på honom. Bestämd liten herre det där. Men nu verkar han vara lycklig. Sitter här i sin babysitter och skrattar. Vad han skrattar åt kan man fundera på... Är det min morgonfrilla som är så rolig?

Känner mig verkligen inte sugen på att ge mig iväg i bilen. Det är snökaos här och köra till Trollhättan i det känns inte så motiverande. Det började redan igår kväll fast då snöade det bara litegrann och då var jag helt övertygad om att idag när jag vaknar så är det solsken. Önsketänkande...

Ett stort grattis till min syster som fyller hela 23 år idag. Får försöka ta och höra av mig senare. Det kanske inte är så populärt om jag ringer nu och hon sover. Bara för att jag är vaken och rastlös behöver det inte betyda att andra ska få lida för det. Samma är det med Rebecca. Ska ringa henne också men vet inte när jag kan ringa henne. Kan väl vänta en halvtimma till.
 
I och för sig kan jag ju ägna mig åt att fundera ut hur man skickar sms på min nya mobil som jag fick igår. Teknikribban ligger inte högt här inte. Igår visste jag inte ens hur jag låste upp knapplåset, det säger väl en hel del. Tur att Johan har lite mer iq när det gäller sådant.
Nokia 5800 Xpress music
Men det bir nog bra när jag väl kommer på hur man gör. Det är ju så, det tar lite längre tid för vissa än för andra. Men något som jag tyckte var väldigt skumt var att innan jag satte i simkortet i den nya mobilen sparade jag alla mina kontakter på kortet men mobilen hittar inga... och nu till det lustiga - men alla mina sms flyttades med. Doh!
Återigen då, teknikens mästare, kontakterna kanske är med, jag har bara inte hittat dem än. :-)

Nu blir det frukost och mental förberedning för min lilla utflykt.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0