Städtorsdag!

Idag kommer jag återuppta en gammal vana, nämligen att storstäda på torsdagar. Jag vet att när jag gick första året på gymnasiet och nyss hade flyttat till min lägenhet så avsatte jag en dag i veckan som jag skulle storstäda vilket föll på torsdagen. Så varje torsdag var jag uppbokad för då var det storstädning. I och för sig så hade jag inte så mycket för mig på eftermiddagarna efter skolan så det var väl bara kul att man visste vad man skulle göra en eftermiddag i veckan. Jag tror att det var jag och Rebecca som kom överens om att torsdag var en bra dag att städa på. Då var det fint inför helgen. :) 

På tal om Rebecca så umgicks vi igår och det var så fruktansvärt mysigt! Det var ett bra tag sedan jag träffade henne sist så det var verkligen på tiden! Hade inte träffat henne sedan 17 januari eller något sådant så hon hade inte träffar lilla Junior. Dem verkade komma väldigt bra överens. Hon matade honom och bar omkring på honom och bara satt och gosa. Så sött så. Rebecca har bra hand med barn. :) 

Hon var så snäll som hjälpte mig att färga håret, och det blev jättebra! Är verkligen jättenöjd! Hon är så duktig på sådant. Det blev brunt i grundfärg och sedan gjorde hon massa små röda slingor som livade upp det lite. Så på två dagar nu har jag klippt mig och färgat håret och som grädde på moset är det storstädning idag.  

Nu kanske det är dags att slå slag i verket. Jag nästan hör hur skurhinken ropar mitt namn. Lite otäckt det där.
Kram


Kommentarer
Postat av: Amelie

Då väntar vi på att få se hur du blev i håret ;)

2009-03-12 @ 11:52:55
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0