Sommar, sol och våt kjol

Stekande stekande hetta. Jisses, vart ska man ta vägen?

Är helt slut! Av vaddå kan man fråga sig, jag skulle tippa på att det är värmen som gör en så slö. Minsta lilla grej tar så mycket energi att det nästan blir krävande.

Junior har sådana problem att sova nu när det är så varmt och ljust. Jag förstår honom, men det är så frukstrerande för han är så trött och så kan han inte sova. Därför tog jag med mig honom och Ronja förut och gick bort till Catta och satte oss ute. Där kunde vi sitta i skuggan plus att det fläktade lite. Man får vara glad för det lilla.  

Nu har jag masat mig hem igen efter min lilla vilostund och faktiskt tagit mig i kragen... jag har dammsugit!

Och inte att glömma att nämna - jag har redan badat i år! Jajemen och det är all eloge till Rebecca för det. Vi åkte ut till Smögen och det var så grymt varmt så vi sa det att efter fikat ska vi försöka ta oss i vattnet. Medan mor förberedde fikat gick vi bort till badstranden för att känna på det (om det överhuvudtaget var mänskligt att bada). Rebecca traskade i vattnet med kjol och allt och hojtade att jag skulle komma. Visst jag masa mig i, dock inte med samma fart som den andra damen. Så det hela slutade med att vi badade med bikiniöverdel och kjol.  

Nu blir det ännu ett vattenbesök, fast en dusch.

To be continued

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0