Tussilagojakt

Allvarligt talat, det är söndag, klockan är snart tio, solen har gått upp, fåglarna kvittrar och här sitter jag. Mer eller mindre i sömnen visserligen, men jag är uppe. Vad gör man då?
Junior har fått mat och ny blöja så han är pigg och glad nu. Det är typ ingen mer än jag och Junior som är vakna känns det som, vilket inte gör det hela roligare. Det är ingen kompis online i WoW, Johan sover, till och med hunden sover!
 
Vad har hänt annars det senast?
Jo, allt och ingenting får man väl säga. Livet är lite upp och ned för tillfället men det är väl så det är med jämna mellanrum (hoppas jag), våren är på ingång och det är snart min födelseday. Yay !

Det är
så fint nu när rabatterna börjar blomma och dikena är gula med tussilago. Tussilago är verkligen ett vårtecken! När jag var liten brukade jag och min syster gå ut så fort det var fint väder i jakt på tussilago. Man lärde sig under årens lopp var de brukade växa så där var alltid första ställena man brukade titta. Fanns dem där visste vi att dem nämligen hade börjat titta fram ur jorden och fortsatte då jakten med öppna sinne i hopp på att hitta nya ställen.






Jag funderar faktiskt att dra mig tillbaka till sängen nu i en timma eller två. Känns som om jag kan behöva det. Min skönhetssömn är inte klar så att säga. Det verkar också som att Junior börjar varva ned nu så han kanske också kan ta sig en liten powernap om man har tur.

Känns jättehemskt att säga det men jag skulle verkligen vilja att det ösregnar någon dag. Bara konstant regn hela dagen. Tänk så mysigt att sitta inne och bara höra hur det smattrar på rutan, och nästa dag är det strålande sol och vårväder. Inte att misstolka - jag vill inte ha massa regn konstant i en vecka eller två, nej bara massa regn en hel dag.  
Får se ifall meterologen kan ge mig det.

Nu blir det en powernap i hopp om att mer folk ska vakna till liv snart.
 I'll be back.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0